۱۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۵۹

رئیسی خبر داد:

کمبود 5700 کلاس درس در استان تهران/ بیشترین کمبود فضای آموزشی در پردیس و پرند

کمبود 5700 کلاس درس در استان تهران/ بیشترین کمبود فضای آموزشی در پردیس و پرند

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از کمبود پنج هزار و 775 کلاس درس در استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رئیسی ظهر سه شنبه در جریان بازدید از طرح های مسکن مهر شهر پردیس که با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی انجام شد، اظهار داشت: طی بازدید امروز مشکلات پیش روی طرح مسکن مهر پردیس و به صورت ویژه مسائل مربوط به امور آموزشی این پروژه مورد بازدید، بحث و بررسی قرار گرفت.

وی از کمبود پنج هزار و 775 کلاس درس در سطح استان تهران خبر داد و گفت: استان تهران با فرض تکمیل، واگذاری و اسکان همه متقاضیان در واحدهای در حال احداث مسکن مهر شهرهای جدید با کمبود نزدیک به 385 مدرسه و با احتساب میانگین هر واحد آموزشی 15 کلاس با کاستی پنج هزار و 775 کلاس درس مواجه است.

این مسئول تصریح کرد: هرچند با وجود آمار یاد شده در زمینه کاستی فضاهای آموزشی، اجازه بروز مشکل برای دانش آموزان داده نشده و به هر ترتیب ممکن از منابع مختلف کمبود مذکور جبران شده است.

رئیسی با بیان اینکه عمده مشکلات استان تهران در زمینه کمبود فضاهای آموزشی در شهرهای پردیس و پرند است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر امور مربوط به فضاهای آموزشی در دو شهر پردیس و پرند به صورت ویژه در حال پیگیری است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: خوشبختانه هماهنگی های لازم و توافقات میان وزارتخانه های راه و شهرسازی و آموزش و پرورش در شهر جدید پرند انجام شده تا نگرانی خاصی در زمینه کمبود کلاس درس برای مردم وجود نداشته باشد.

نیاز به دستکم 5 واحد آموزشی در پردیس تا ابتدای سال تحصیلی جدید

وی ادامه داد: با اتمام ساخت و سازهای واحدهای پروژه مسکن مهر جمعیت نیز به شهر و شهرستان پردیس سوق داده می شود که طبق جمع بندی های موجود و بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی آموزش و پرورش شهرستان مشخص شده که پردیس تا ابتدای سال تحصیلی جاری به احداث دستکم پنج واحد آموزشی نیازمند است.

این مسئول اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده مقرر شد از مجموع پنج واحد آموزشی مورد نیاز برای شهر پردیس یک واحد توسط سازمان نوسازی مدارس و چهار واحد دیگر توسط شرکت عمران شهر جدید پردیس تکمیل و آماده شود.

رئیسی افزود: در حال حاضر چهار واحد آموزشی تحت اجرای شرکت عمران پردیس مراحل عمرانی خود را آغاز کرده اند اما در این زمینه مشکلاتی در سرفصل نقدینگی برای تکمیل آنها وجود دارد که قرار شد مسائل مذکور طی نشستی با حضور مسئولان عالی رتبه نهادهایی نظیر وزارت راه و شهرسازی، استانداری تهران و وزارت آموزش و پرورش بررسی و کاستی های اعتباری رفع شود.

استفاده از فضاهای غیر آموزشی برای تبدیل به مدارس موقت

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: از دیگر راه های جلوگیری از افزایش تراکم جمعیت دانش آموزی در سطح مدارس شهر و شهرستان پردیس می توان به طرح استفاده از فضاهای موجود به عنوان مدارس موقت برای یک بازه زمانی کوتاه مدت اشاره کرد.

به گفته وی همه سعی مسئولان دولت از جمله وزارت آموزش و پرورش تلاش برای رفاه بیشتر مردم و عدم ایجاد مشکلات ناشی از کمبود فضاهای آموزشی است تا خدای ناکرده خللی در روند تحصیلی فرزندان بویژه محصلان در مقاطع ابتدایی و راهنمایی ایجاد نشود.

این مسئول تصریح کرد: هرچند وظیفه مسئولان فراهم سازی امکانات حداکثری برای دانش آموزان است اما در شرایط کنونی تلاش می شود تا امکانات حداقلی برای این عزیزان آماده شود تا مشکل خاصی در زمینه ثبت نام و ادامه تحصیل آنها به وجود نیاید.

کد خبر 2327612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha